donderdag 28 mei 2009

Wat een feest. Mijn eerste relletje.


Ik kreeg vandaag een blij telefoontje van mijn goede vriend Anne P. Ik zou op geenstijl.nl staan met de foto's die ik voor het Amsterdams Studenten Festival gemaakt heb. Vol ongeloof ging ik naar de site en ja hoor 'Preutse studentjes nog steeds te vies voor de VU'. Het is dus zo dat de foto's niet door de censuur comissie van de Vrije Universiteit zijn gekomen in verband met teveel bloot.

Ja. Dat kan. Maar dan ben je wel een beetje wereldvreemd denk ik. Geen geslachtsdelen, geen suggestieve poses, enkel springende studenten in vleeskleurig ondergoed. Een heel a-sexuele combinatie als je het mij vraagt. Maar daar denken sommige anders over.

Dit kan gebeuren, zit ik niet mee. Totdat ik dit interview las. Ik ben teleurgesteld in het bestuur van het festival. Toon eens wat ruggengraat en laat je niet zo censureren. Ze willen samenwerken met de VU, maar waar zij zich al meerdere keren hebben aanpast, deed de VU dat nergens. En daar hou ik niet van. Dan is de balans weg. Wees trots op je product, sta er achter en support tot je niet meer kan. Als het dan nog niet lukt kan je in ieder geval zeggen dat je het geprobeerd hebt.

VU, Geen Stijl en Advalvas, bedankt voor de publiciteit.

De desbetreffende foto.

Geen opmerkingen: