dinsdag 12 mei 2009

Momu: Paper Fashion!

Het Momu (Modemuseum) in Antwerpen dus. Twee weken geleden was ik er voor het eerst en ik moet zeggen dat het een behoorlijk geslaagd bezoek was. Op het moment hangt/staat/speelt de expositie 'Paper Fashion!'. Inderdaad, papieren mode, de geschiedenis hiervan, verschillende vormen van papieren mode en, de reden van deze post, twee video installaties met in de hoofdrol paper fashion.

SPOILER: als je van plan bent de expositie nog te bekijken, sla de filmpjes dan over. Het is veel indrukwekkender op een groot scherm.

Fotograaf Marcus Tomlinson en de jonge ontwerper Gareth Pugh
werkten samen aan deze video, die me nog het meest doet denken aan een koortsdroom.



De volgende video is van de show van ontwerper Jum Nakao, die een collectie van papier heeft gemaakt waar zo'n 700 uur werk in zit. Kijk tot het eind, geloof me, het is de moeite waard. Echt kippenvel toen ik dit voor het eerst zag.

Sewing the Invisible from Popcarvalho on Vimeo.

1 opmerking:

cloeder zei

WOA!!
DIE TWEEDE IS .... WOA!!!

oh mijn god.