zaterdag 26 september 2009

Purple-Ego


Olivier Zahm is dat bezige mannetje van Purple Fashion die elke dag weer in een andere metropool te vinden is, in een ander hotel, met een ander model. Het leven dat jij wilt.

En ik trouwens ook.

De beste man maakt in al die metropolen, in al die hotels met al die modellen foto's die hij post op zijn blog, Purple-Diary, waar ik jullie al eerder over vertelde. Kort geleden zette hij het volgende onder één van de foto's: "A picture for my Standard Sex book, Standard Hotel Photo Olivier Zahm."

Waar ik gelijk aan moest denken is dat Mr. Zahm heeft geholpen bij de totstandkoming van het boek Terryworld van Terry Richardson. Dat boek werd bekritiseerd omdat het een te grote egotrip van de fotograaf zou zijn. Of dit zo is laat ik in het midden, maar iets zegt me dat dit boek van Zahm hetzelfde commentaar zal krijgen. Maal 100.

Het maakt ook niet uit. We kopen het boek en genieten van de fantasiewereld die hij neerzet. Er verandert niets. Hij zal nog steeds elke dag in een andere metropool te vinden zijn, in een ander hotel, met een ander model.


Foto's door Olivier Zahm.

Geen opmerkingen: