zondag 22 februari 2009

Seminar: 2400 minutes of fame


Mijn laatste seminar was '2400 minutes of fame', begeleid door Eelko Moorer, (schoen)ontwerper van beroep. De opdracht was om een schoen te ontwerpen voor of gebasseerd op een celebrity. Mijn celebrity was de fotograaf Terry Richardson. Ik wilde semi-casual schoen maken die je zowel thuis als naar een rode loper kan dragen. Hoe dit te combineren met een element van Terry, zonder de makkelijke weg te kiezen en er een fototoestel of zijn snor er in te verwerken?

Ik koos voor zijn kleding, de man draagt altijd houthakkersoverhemden. Dus ik heb een boord van een houthakkers overhemd op een ofxord model schoen genaaid, met in plaats van veters, knopen. Aan de binnenkant van de schoen heb ik een mini-collage gemaakt van Terry's werk.

Ik ben niet goed met naald en draad, maar ik ben tevreden met het eindresultaat.

Klik op een foto om hem groter te zien:

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Duidelijk bommen werk.

Ik zie hier echt wel een nieuwe soort schoen uit ontstaan pik, doe d'r wat mee.

Boris zei

Thx voor het compliment. Ik vind het leuk om te weten wie reageert, dus alsjeblieft, onthul jezelf!

Anoniem zei

Ok is goed man.

Floor zei

Echt super cool gedaan, ik zou die schoenen zeker van je kopen als je er verder mee gaat.